"Τούτο δή, ως έοικεν, ουκ οστράκου αν είη περιστροφή, αλλά ψυχής περιαγωγή εκ νυκτερινής τινος ημέρας εις αληθινήν, του όντος ούσαν επάνοδον, ην δη φιλοσοφίαν αληθή φήσομεν είναι." Πλάτωνος πολιτεία.
"Των κατά φιλοσοφίαν θεωρημάτων απολαυστέον εφ΄όσον οίον, καθάπερ αμβροσίας και νέκταρος΄ ακήρατόν τε γαρ το απ΄αυτών ηδύ και θείον." (Ιάμβλιχος.)
Ρώτησαν οι Αθηναίοι το μαντείο των Δελφών: Ποίος σοφώτερος μεταξύ ημών; Η απάντηση: Ο Σωκράτης, διότι λέγει "εν οίδα ότι ουδέν οίδα."
"Οι Έλληνες δια της φιλοσοφίας έφθασαν εις τα υψηλότερα δυνατά όρια αναπτύξεως του ανθρωπίνου πνεύματος και δια της γλώσσης παρουσίασαν την τελειοτέραν δυνατήν μορφήν εκφράσεως του ανθρωπίνου λόγου. Την μορφήν ταύτην της εκφράσεως προσέλαβε και εχρησιμοποίησε κατά Πρόνοιαν Θεού εις την λατρείαν επί δύο χιλιετίες η Εκκλησία του Χριστού.
Η λειτουργία, ως το κορυφαίον μέσον αναφοράς του ανθρώπου προς τον Θεόν, είναι φυσικόν να έχη ως εκφραστικόν όργανον την κατά το δυνατόν τελειοτέραν γλώσσαν." Μικρό απόσπασμα περί της λειτουργικής γλώσσης από το βιβλίο "Οψόμεθα τον Θεόν καθώς έστι", του Σωφρονίου (Σαχάρωφ).
"Των κατά φιλοσοφίαν θεωρημάτων απολαυστέον εφ΄όσον οίον, καθάπερ αμβροσίας και νέκταρος΄ ακήρατόν τε γαρ το απ΄αυτών ηδύ και θείον." (Ιάμβλιχος.)
Ρώτησαν οι Αθηναίοι το μαντείο των Δελφών: Ποίος σοφώτερος μεταξύ ημών; Η απάντηση: Ο Σωκράτης, διότι λέγει "εν οίδα ότι ουδέν οίδα."
"Οι Έλληνες δια της φιλοσοφίας έφθασαν εις τα υψηλότερα δυνατά όρια αναπτύξεως του ανθρωπίνου πνεύματος και δια της γλώσσης παρουσίασαν την τελειοτέραν δυνατήν μορφήν εκφράσεως του ανθρωπίνου λόγου. Την μορφήν ταύτην της εκφράσεως προσέλαβε και εχρησιμοποίησε κατά Πρόνοιαν Θεού εις την λατρείαν επί δύο χιλιετίες η Εκκλησία του Χριστού.
Η λειτουργία, ως το κορυφαίον μέσον αναφοράς του ανθρώπου προς τον Θεόν, είναι φυσικόν να έχη ως εκφραστικόν όργανον την κατά το δυνατόν τελειοτέραν γλώσσαν." Μικρό απόσπασμα περί της λειτουργικής γλώσσης από το βιβλίο "Οψόμεθα τον Θεόν καθώς έστι", του Σωφρονίου (Σαχάρωφ).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου