"Πιστεύουμε εις την ανάστασιν των νεκρών΄ ειδεμή, ματαία η πίστις ημών.
Αλήθεια! θα γίνει η ανάστασις των νεκρών .
"Πιστεύω εις ένα Θεόν..."
Ω θείο άκουσμα!
"Πιστεύω εις ένα Θεόν..."
Ω θείο άκουσμα!
Όταν λέμε εις το ιερό σύμβολο της ορθοδόξου χριστιανικής πίστεως "προσδοκώ ανάστασιν νεκρών" εννοούμε την ανάστασιν των σωμάτων. Διότι ανάστασις είναι το δεύτερο ζωντάνεμα αυτού που έχει πεθάνει΄ διότι οι ψυχές που είναι αθάνατες, πως θα αναστηθούν;
Αν πράγματι ορίζουν ως θάνατο το χωρισμό της ψυχής από το σώμα, τότε οπωσδήποτε ανάσταση είναι η ένωση της ψυχής πάλι με το σώμα και δεύτερη ανόρθωση της υπάρξεως που πέθανε και διαλύθηκε εξ΄ων συνετέθη. Το ίδιο λοιπόν σώμα που φθάρθηκε και διαλύθηκε, θα αναστηθεί άφθαρτο. Διότι ο Θεός που το έπλασε στην αρχή από το χώμα της γης μπορεί και πάλι να το αναστήσει, παρόλο που λύθηκε στα στοιχεία του και επέστρεψε στη γη, από την οποία πλάσθηκε με απόφαση του Θεού Δημιουργού.
Διότι, αν δεν υπάρχει ανάσταση, ας φάμε και ας πιούμε, ας επιδιώξουμε τη ζωή των ηδονών και των ματαίων υλικών απολαύσεων. "φάγωμεν και πίωμεν, αύριον γαρ αποθνήσκομεν" (Κορινθ. Α΄, ιε΄, 32).
Αν δεν υπάρχει ανάσταση, σε τι διαφέρουμε από τα άλογα ζώα;
Αν δεν υπάρχει ανάσταση, ας μακαρίσουμε τα θηρία του δάσους.
Αν δεν υπάρχει ανάσταση, ούτε Θεός υπάρχει, ούτε η πρόνοια Του, ούτε η πανσοφία Του, ούτε η δικαιοκρισία Του, ούτε η δικαιοσύνη Του, ούτε η ευσπλαχνία Του, ούτε το μέγα έλεος Του, ούτε η αγάπη Του...
Βλέπουμε, για παράδειγμα, πάρα πολλούς δίκαιους να είναι φτωχοί, να αδικούνται και να μην έχουν στον παρόντα βίο καμία βοήθεια.
Βλέπουμε αντίθετα κακούργους, πονηρούς και πανούργους, ληστές και υλιστές, άφρονες, αμαρτωλούς, ψεύτες, υποκριτές, βλάσφημους, αλαζόνες και υβριστές, κλέπτες, αδίκους, πλεονέκτες, ανοικτίρμονες, σκληρόκαρδους, ανελεήμονες κ.λ.π. να ευημερούν μέσα στον πλούτο και σε κάθε απόλαυση.
Και ποιός λογικός άνθρωπος θα το θεωρούσε αυτό δίκαιη και σοφή πράξη";
Απόσπασμα "περί αναστάσεως" του Ιωάννη Δαμασκηνού.
Πάντες οι προφήτες της αγίας γραφής ελάλησαν περί της αναστάσεως των νεκρών.
Προφητείας Ιεζεκιήλ το Ανάγνωσμα. (λζ΄, 1-14).
Και ο Προφήτης Δανιήλ λέει: Πολλοί από εκείνους που έχουν κοιμηθεί και ευρίσκονται εις τον τάφον, θα αναστηθούν, άλλοι μεν εις ζωήν αιώνιον, άλλοι δε εις καταισχύνην αιώνιον. Δανιήλ ΙΒ΄, 2.
Και ο προφήτης Ησαϊας λέει: οι ευσεβείς νεκροί θα αναστηθούν και θα εγερθούν όλοι όσοι ευρίσκονται εις τα μνήματα. Ηασαϊας ΚΣΤ΄, 19.
Και ο προφήτης Ηλίας ανάστησε νεκρό.
Και ο προφήτης Μωυσής είπε τοις υιοίς Ισραήλ΄ προφήτην υμίν αναστήσει Κύριος ο Θεός υμών εκ των αδελφών υμών ως εμέ΄ αυτού ακούσεσθε".
"Και τα μνημεία ανεώχθησαν και πολλά σώματα των κεκοιμημένων αγίων ηγέρθη, και εξελθόντες εκ των μνημείων, μετά την έγερσιν Αυτού εισήλθον εις την αγίαν πόλιν και ενεφανίσθησαν πολλοίς". Ματθ.ΚΖ΄, 52, 53.
Αλλ΄ερεί τις΄ πως εγείρονται οι νεκροί; ποίω δε σώματι έρχονται; ( Επιστολή αποστόλου Παύλου προς Κορινθίους Α΄, ιε΄,35-58).
Συ, Κύριε και Θεέ, ο δημιουργήσας εκ του μη όντος τον σύμπαντα κόσμο και τον σύμπαντα άνθρωπο, πάντα οίδας, πάντα γινώσκεις, πάντα δύνασαι.
Απόσπασμα "περί αναστάσεως" του Ιωάννη Δαμασκηνού.
Πάντες οι προφήτες της αγίας γραφής ελάλησαν περί της αναστάσεως των νεκρών.
Προφητείας Ιεζεκιήλ το Ανάγνωσμα. (λζ΄, 1-14).
Και ο Προφήτης Δανιήλ λέει: Πολλοί από εκείνους που έχουν κοιμηθεί και ευρίσκονται εις τον τάφον, θα αναστηθούν, άλλοι μεν εις ζωήν αιώνιον, άλλοι δε εις καταισχύνην αιώνιον. Δανιήλ ΙΒ΄, 2.
Και ο προφήτης Ησαϊας λέει: οι ευσεβείς νεκροί θα αναστηθούν και θα εγερθούν όλοι όσοι ευρίσκονται εις τα μνήματα. Ηασαϊας ΚΣΤ΄, 19.
Και ο προφήτης Ηλίας ανάστησε νεκρό.
Και ο προφήτης Μωυσής είπε τοις υιοίς Ισραήλ΄ προφήτην υμίν αναστήσει Κύριος ο Θεός υμών εκ των αδελφών υμών ως εμέ΄ αυτού ακούσεσθε".
"Και τα μνημεία ανεώχθησαν και πολλά σώματα των κεκοιμημένων αγίων ηγέρθη, και εξελθόντες εκ των μνημείων, μετά την έγερσιν Αυτού εισήλθον εις την αγίαν πόλιν και ενεφανίσθησαν πολλοίς". Ματθ.ΚΖ΄, 52, 53.
Αλλ΄ερεί τις΄ πως εγείρονται οι νεκροί; ποίω δε σώματι έρχονται; ( Επιστολή αποστόλου Παύλου προς Κορινθίους Α΄, ιε΄,35-58).
Συ, Κύριε και Θεέ, ο δημιουργήσας εκ του μη όντος τον σύμπαντα κόσμο και τον σύμπαντα άνθρωπο, πάντα οίδας, πάντα γινώσκεις, πάντα δύνασαι.
"Και ταύτα ειπών φωνή μεγάλη, εκραύγασε: Λάζαρε, δεύρο έξω". Ιωάννην, ΙΑ΄, 43.
"Ο Πατήρ φιλεί τον Υιόν και πάντα δείκνυσιν αυτώ α αυτός ποιεί, και μείζονα τούτων δείξει αυτώ έργα, ίνα υμείς θαυμάζητε.
Ώσπερ γαρ ο Πατήρ εγείρει τους νεκρούς και ζωοποιεί, ούτω και ο Υιός ους θέλει ζωοποιεί". Ιωάννην, Ε΄, 20,21.
"Ο Πατήρ φιλεί τον Υιόν και πάντα δείκνυσιν αυτώ α αυτός ποιεί, και μείζονα τούτων δείξει αυτώ έργα, ίνα υμείς θαυμάζητε.
Ώσπερ γαρ ο Πατήρ εγείρει τους νεκρούς και ζωοποιεί, ούτω και ο Υιός ους θέλει ζωοποιεί". Ιωάννην, Ε΄, 20,21.
"Μη θαυμάζετε τούτο΄ ότι έρχεται ώρα εν η πάντες οι εν τοις μνημείοις ακούσονται της φωνής του Υιού του Θεού, του Κυρίου ημών και Σωτήρος Ιησού Χριστού και εκπορεύσονται οι τα αγαθά ποιήσαντες εις ανάστασιν ζωής, οι δε τα φαύλα πράξαντες εις ανάστασιν κρίσεως".Ιωάννην Ε΄,28, 29.
"Αυτός έστιν ο ωρισμένος υπό του Θεού κριτής ζώντων και νεκρών".
"Και πάλιν ερχόμενον μετά δόξης κρίναι ζώντας και νεκρούς ου της βασιλείας ουκ έσται τέλος".
Αμήν.
"Αυτός έστιν ο ωρισμένος υπό του Θεού κριτής ζώντων και νεκρών".
"Και πάλιν ερχόμενον μετά δόξης κρίναι ζώντας και νεκρούς ου της βασιλείας ουκ έσται τέλος".
Αμήν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου