"Και έπλασεν ο Θεός τον άνθρωπον χουν από της γης΄ και ενεφύσησεν εις το πρόσωπον αυτού πνοή ζωής, και εγένετο ο άνθρωπος εις ψυχήν ζώσα." ( Γένεσις β΄,7).
Έμψυχο πλάσμα, κτίσμα και ποίημα του Θεού ο άνθρωπος.
Τι θαυμαστό δημιούργημα!
"Ο άνθρωπος τιμάται δι΄όλως υπερφυούς και μοναδικής διαπλάσεως, και ζωογονείται δια της θείας πνοής. Εν ω πάσα η κτίσις εκ του μηδενός εις το είναι προέρχεται δια μόνης της εξωτερικεύσεως της θείας βουλής δι΄ενός λόγου, και εν γενηθήτω παρήγαγε τον κόσμον άπαντα, μόνος ο άνθρωπος δια των χειρών του θείου δημιουργού διαπλάσσεται κατά το σώμα, και μόνος αυτός λαμβάνει ψυχήν ζώσα πλαστουργημένη δια του θείου εμφυσήματος, και αποβαίνει κατ΄εικόνα και ομοίωσιν του πλάσαντος αυτόν. Τι θαυμαστό δημιούργημα! Μεγάλη η τιμή και θαυμασιωτέρα η διάπλασις της τε ψυχής και του σώματος΄ διότι εγένετο κατ΄εικόνα και ομοίωσιν Θεού και επλάσθη, ίνα ζήση αθάνατος, και ομόσκηνος αποβή των ουρανίων πνευμάτων. Ο άνθρωπος κέκτηται ψυχήν αθάνατον". (Απόσπασμα από τη μελέτη περί της αθανασίας της ψυχής και περί των ιερών μνημοσύνων του Αγίου Νεκταρίου ).
Γήινο το σώμα, ουράνια και αθάνατη η ψυχή. Σύνθετος ο άνθρωπος από σώμα και πνεύμα.
"Ψυχή έστιν ουσία τις ασώματος, νοερά και αθάνατος". Ι. Χρυσόστομος.
" Ο άνθρωπος δεν είναι ύλη άψυχος και άννους, αλλά όν έμψυχον και νοερόν. Ο άνθρωπος έχει ψυχή αθάνατη. " ΄Αγιος Νεκτάριος. (περί αθανασίας της ψυχής).
"Ουκ έστιν ο Θεός Θεός νεκρών αλλά ζώντων". (Ματθ. ΚΒ΄,32). Ο Θεός δεν είναι Θεός των νεκρών, δηλαδή αυτών που πέθαναν και δεν θα υπάρχουν πια, αλλά των ζωντανών, των οποίων οι ψυχές βρίσκονται στα χέρια του, ενώ τα σώματά τους θα ζήσουν πάλι με την ανάστασή τους.
"Δικαίων ψυχαί εν χειρί Θεού, και ου μη άψηται αυτών βάσανος. Έδοξαν εν οφθαλμοίς αφρόνων τεθνάναι, και ελογίσθη κάκωσις η έξοδος αυτών, και η αφ΄ημών πορεία σύντριμμα΄ οι δε είσιν εν ειρήνη. Και γαρ εν όψει ανθρώπων εάν κολασθώσιν, η ελπίς αυτών αθανασίας πλήρης". Σοφίας Σολομώντος το ανάγνωσμα. γ΄,1 το οποίο αναγιγνώσκεται κατά την ετήσια εορτή και μνήμη των Αγίων πάντων).
Είναι γνωστό ότι σώμα χωρίς πνοή και ψυχή είναι νεκρό και ότι το νεκρό σώμα εναποτίθεται μέσα στον τάφο, στο χώμα και στη γη. Η αθάνατη όμως ψυχή δεν είν΄εκεί στον τάφο, στο χώμα και στη γη.
"Ο πιστεύων εις εμέ, καν αποθάνη, ζήσεται" (Ιωαν. ΙΑ΄, 26).
Το τέλος της παρούσας επίγειας και πρόσκαιρης ζωής είναι η αρχή μιας νέας, αιώνιας και μακάριας ζωής.
"Οι ψυχές που είναι αθάνατες, πως θ΄αναστηθούν; Αν πράγματι ορίζουν ως θάνατο το χωρισμό της ψυχής από το σώμα, τότε οπωσδήποτε ανάσταση είναι η ένωση της ψυχής πάλι με το σώμα και δεύτερη ανόρθωση της ύπαρξης που πέθανε και διαλύθηκε. Το ίδιο, λοιπόν, σώμα που φθάρθηκε και διαλύθηκε, θ΄αναστηθεί άφθαρτο. Διότι αυτός που το έπλασε στην αρχή από το χώμα της γης μπορεί και πάλι να το αναστήσει, παρόλο που λύθηκε στα στοιχεία του και επέστρεψε στη γη, από την οποία πλάστηκε με απόφαση του Δημιουργού. Ο Θεός που μετέβαλε το χώμα σε σώμα μόνο με τη βούλησή του, Αυτός που έδωσε εντολή σε μια μικρή σταγόνα του σπέρματος ν΄αυξηθεί μέσα στη μήτρα και να σχηματίσει αυτό το πολυσχιδές και πολύμορφο όργανο του σώματος, δεν θα μπορέσει πάλι με τη βούλησή του ν΄αναστήσει αυτό που δημιουργήθηκε και στη συνέχεια διαλύθηκε; Πίστευε ότι θα γίνει η ανάσταση των νεκρών με τη θεία βούληση και το θείο πρόσταγμα΄ διότι η δύναμή του Θεού συνεργεί αμέσως με τη βούλησή του. Ο Κύριος στα ιερά Ευαγγέλια ολοφάνερα κήρυξε την ανάσταση των νεκρών σωμάτων, όχι μόνο με λόγια, αλλά και με έργα. Θ΄αναστηθούν, λοιπόν οι νεκροί με την ένωση πάλι των ψυχών με τα σώματα, τα οποία θ΄αποβάλλουν τη φθορά και θα γίνουν άφθαρτα, όπως λέει και ο Απόστολος Παύλος". Απόσπασμα "για την ανάσταση" από το συγγραφικό έργο του οσίου Ιωάννη του Δαμασκηνού.
Πιστεύουμε, λοιπόν, στην ανάσταση των νεκρών σωμάτων. Γιατί οι ψυχές που είναι αθάνατες, πως θ΄αναστηθούν;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου