Αμήν αμήν λέγω υμίν, απ΄άρτι όψεσθε τον ουρανόν ανεωγότα και τους αγγέλους του Θεού αναβαίνοντας και καταβαίνοντας επί τον Υιόν του ανθρώπου ( Ιωάννην, Α΄, 52), είπεν ο μονογενής Υιός και Λόγος του Πατρός Θεού, ο Κύριος ημών και Θεός Ιησούς Χριστός, ο ων εις τον κόλπον του Πατρός, ο προ αιώνων, ο προ καταβολής κόσμου και ανθρώπων υπάρχων Θεός, ο εκ Πνεύματος Αγίου και αειπαρθένου Μαρίας και Θεοτόκου Παναγίας τεχθείς.
"Εν δε τω μηνί τω έκτω απεστάλη ο άγγελος Γαβριήλ υπό του Θεού εις πόλιν της Γαλιλαίας, η όνομα Ναζαρέτ, προς παρθένον μεμνηστευμένην ανδρί, ω όνομα Ιωσήφ, εξ οίκου Δαυίδ, και το όνομα της παρθένου Μαριάμ. και εισελθών ο άγγελος προς αυτήν είπε΄ χαίρε, κεχαριτωμένη΄ ο Κύριος μετά Σου΄ ευλογημένη Συ εν γυναιξίν...
και αποκριθείς ο άγγελος είπεν αυτή΄ Πνεύμα Άγιον επελεύσεται επί σε και δύναμις υψίστου επισκιάσει σοι΄ διο και το γεννώμενον άγιον κληθήσεται υιός Θεού". Λουκά, Α΄ 26-35.
Ουκ έτεκεν η εν τω σώματι και εν τω πνεύματι αγία Θεοτόκος άνθρωπον θεωθέντα, αλλ΄έτεκεν Υιόν Θεού, τέλειον άνθρωπον και τέλειον Θεόν, τον Κύριον και Σωτήρα ημών Ιησού Χριστόν, εκ Πνεύματος Αγίου σαρκωθέντα, δι΄ο και μόνη εκ πασών των γυναικών κεχαριτωμένη και υπερευλογημένη Μαρία και αειπάρθενος Θεοτόκος Παναγία ονομάζεται.
"Και ο Λόγος σαρξ εγένετο και εσκήνωσεν εν ημίν, και εθεασάμεθα την δόξαν Αυτού, δόξαν ως μονογενούς παρά Πατρός, πλήρης χάριτος και αληθείας." Ιωάννην , Α΄, 14.
"Και ιδού άγγελος Κυρίου επέστη αυτοίς και δόξαν Κυρίου περιέλαμψεν αυτούς ".
"και εξαίφνης εγένετο συν τω αγγέλω πλήθος στρατιάς ουρανίου αινούντων τον Θεόν και λεγόντων ΄ δόξα εν υψίστοις Θεώ και επί γης ειρήνη, εν ανθρώποις ευδοκία". Λουκά, Β΄, 13,14.
Οι άγγελοι αγαπούν, αινούν, υμνούν και δοξολογούν τον Θεόν (Πατέρα, Υιόν και Άγιον Πνεύμα), αποστέλλονται εκ Θεού και εξ΄ουρανού εις την γην και εις τους ανθρώπους, φυλάσσουν αγίους τόπους και ανθρώπους, ακούν, συνιούν και τηρούν τας αγίας εντολάς του επουρανίου και αληθινού Θεού, υπακούν και ποιούν τα άγια θελήματα, κελεύσματα και προστάγματα Αυτού, ακούραστοι και ακοίμητοι, δύναμιν εκ δυνάμεως Θεού λαβόντες, διακονούν, υπηρετούν και ποιούν το άγιο θέλημα Αυτού.
Οι άγγελοι αγαπούν τον Θεόν αγαπούν και τους ανθρώπους΄ τηρούν την θείαν εντολήν "Αγαπήσεις Κύριον τον Θεόν σου και τον πλησίον σου ως σευατόν" .
Εάν με αγαπάς, ω Πέτρε, περισσότερον απ΄αυτούς, ποίμαινε και βόσκε τα πρόβατά μου. (Ιωάν. ΚΑ΄,15-18.).
Οι άγγελοι του Θεού, ως αγαθά πνεύματα, είναι ειρηνοποιοί, παρθένοι και αγνοί, είναι φιλόθεοι και φιλάνθρωποι, δεν αμαρτάνουν, δεν λογίζονται το κακόν, δεν κακίζουν, δεν μισούν, δεν ασχημονούν, δεν βλάπτουν κανένα, δεν αδικούν και δεν αντιδικούν, δεν οργίζονται και δεν παροξύνονται, δεν φονεύουν, δεν βλασφημούν, δεν ψευδομαρτυρούν και δεν συκοφαντούν, φιλόξενοι και φιλόστοργοι, βοηθούν, παρηγορούν και ευεργετούν πτωχούς και αδυνάτους, δεν υπερηφανεύονται, είναι ταπεινοί και ακτήμονες, "χαίρονται επί ενι αμαρτωλώ μετανοούντι", γνωρίζουν τα μυστήρια της βασιλείας του Θεού, θησαυρίζουν αιωνίους θησαυρούς εν ουρανώ και πλουτίζουν εν Θεώ .
Οι άγγελοι εν ουρανώ χαίρονται και αγάλλονται εν Θεώ.
Τις δύναται να απαριθμήσει τα άστρα του ουρανού; στρατιαί αγγέλων και αρχαγγέλων εις την υπηρεσία του Θεού.
Πως αποκαλεί ο Κύριος τους αγγέλους Αυτού εις την παραβολήν του σπορέως;
"οι δε θερισταί άγγελοί είσιν"."αποστελεί ο υιός του ανθρώπου τους αγγέλους Αυτού, και συλλέξουσιν εκ της βασιλείας Αυτού πάντα τα σκάνδαλα και τους ποιούντας την ανομίαν..." "εξελεύσονται οι άγγελοι και αφοριούσι τους πονηρούς εν μέσου των δικαίων " .(Ματθ. ΙΓ΄).
Και εν τη παλαιά και εν τη καινή διαθήκη γίνεται αναφορά των αγίων αγγέλων και αρχαγγέλων του Θεού.
Γέμει η αγία γραφή επουρανίων, θείων και αγίων λόγων, υδάτων και πνευμάτων, αρχαγγέλων και αγγέλων, αγίων ταγμάτων και υποδειγμάτων.
Άγγελοι του Θεού ανεβαίνουν και κατεβαίνουν εις την κλίμακα του οράματος του πατριάρχου Ιακώβ. ( Γένεσις ,28).
Ο Κύριος εξαπέστειλε τον αρχάγγελον Αυτού εξ ΄ουρανού.
"Εγώ είμι ο αρχηγός των στρατευμάτων του Κυρίου", είπεν ο αρχάγγελος Μιχαήλ εις τον Ιησού του Ναυή.
"Ο Κύριος εξαπέστειλε τον άγγελον Αυτού και ήρέ με εκ των προβάτων του πατρός μου και έχρισέ με εν τω ελαίω της χρίσεως Αυτού." Ψαλμός Δαυϊδ.
"Ιδού άγγελος Κυρίου εις τον Δανιήλ".
"ώφθη δε αυτώ άγγελος Κυρίου εστώς εκ δεξιών του θυσιαστηρίου του θυμιάματος" Λουκά, Α΄, 11.
"ιδού άγγελος Κυρίου κατ΄όναρ εφάνη τω Ιωσήφ". Ματθ. Α΄, 20.
"Ο Θεός των αγγέλων εστί ποιητής και Δημιουργός, εκ του μη όντος εις το είναι παραγαγών αυτούς, και κατ΄οικείαν εικόνα κτίσας αυτούς. Δια του Λόγου εκτίσθησαν πάντες οι άγγελοι και υπό του Αγίου Πνεύματος δια του αγιασμού ετελειώθησαν, κατ΄αναλογίαν της αξίας και της τάξεως του φωτισμού και της χάριτος μετέχοντες. Πάντων δε ποιητής και προνοητής και συνοχεύς ο Θεός έστιν, ο μόνος άκτιστος, ο εν Πατρί και Υιώ και Αγίω Πνεύματι υμνούμενός τε και δοξαζόμενος. Iκανοί, πρόθυμοι και έτοιμοι προς την εκπλήρωσιν του θείου θελήματος, πανταχού ταχέως ευρισκόμενοι, ένθα αν η θεία κελεύση επίνευσις, τάχει φύσεως, και φυλάττοντες τα μέρη της γης, και εθνών και τόπων προϊστάμενοι, καθώς υπό του δημιουργού ετάχθησαν. Ότε είσιν εν τω ουρανώ, ουκ είσιν εν τη γη, και εις την γην υπό του Θεού αποστελλόμενοι ουκ εναπομένουσιν εν τω ουρανώ " Απόσμασμα περί αγγέλων του Ιωάννη Δαμασκηνού.
Ο Κύριος εξαπέστειλε τον άγγελον Αυτού εξ ουρανού....
Οι άγγελοι αγαπούν τον Θεόν αγαπούν και τους ανθρώπους΄ τηρούν την θείαν εντολήν "Αγαπήσεις Κύριον τον Θεόν σου και τον πλησίον σου ως σευατόν" .
Εάν με αγαπάς, ω Πέτρε, περισσότερον απ΄αυτούς, ποίμαινε και βόσκε τα πρόβατά μου. (Ιωάν. ΚΑ΄,15-18.).
Οι άγγελοι του Θεού, ως αγαθά πνεύματα, είναι ειρηνοποιοί, παρθένοι και αγνοί, είναι φιλόθεοι και φιλάνθρωποι, δεν αμαρτάνουν, δεν λογίζονται το κακόν, δεν κακίζουν, δεν μισούν, δεν ασχημονούν, δεν βλάπτουν κανένα, δεν αδικούν και δεν αντιδικούν, δεν οργίζονται και δεν παροξύνονται, δεν φονεύουν, δεν βλασφημούν, δεν ψευδομαρτυρούν και δεν συκοφαντούν, φιλόξενοι και φιλόστοργοι, βοηθούν, παρηγορούν και ευεργετούν πτωχούς και αδυνάτους, δεν υπερηφανεύονται, είναι ταπεινοί και ακτήμονες, "χαίρονται επί ενι αμαρτωλώ μετανοούντι", γνωρίζουν τα μυστήρια της βασιλείας του Θεού, θησαυρίζουν αιωνίους θησαυρούς εν ουρανώ και πλουτίζουν εν Θεώ .
Οι άγγελοι εν ουρανώ χαίρονται και αγάλλονται εν Θεώ.
Τις δύναται να απαριθμήσει τα άστρα του ουρανού; στρατιαί αγγέλων και αρχαγγέλων εις την υπηρεσία του Θεού.
Πως αποκαλεί ο Κύριος τους αγγέλους Αυτού εις την παραβολήν του σπορέως;
"οι δε θερισταί άγγελοί είσιν"."αποστελεί ο υιός του ανθρώπου τους αγγέλους Αυτού, και συλλέξουσιν εκ της βασιλείας Αυτού πάντα τα σκάνδαλα και τους ποιούντας την ανομίαν..." "εξελεύσονται οι άγγελοι και αφοριούσι τους πονηρούς εν μέσου των δικαίων " .(Ματθ. ΙΓ΄).
Και εν τη παλαιά και εν τη καινή διαθήκη γίνεται αναφορά των αγίων αγγέλων και αρχαγγέλων του Θεού.
Γέμει η αγία γραφή επουρανίων, θείων και αγίων λόγων, υδάτων και πνευμάτων, αρχαγγέλων και αγγέλων, αγίων ταγμάτων και υποδειγμάτων.
Άγγελοι του Θεού ανεβαίνουν και κατεβαίνουν εις την κλίμακα του οράματος του πατριάρχου Ιακώβ. ( Γένεσις ,28).
Ο Κύριος εξαπέστειλε τον αρχάγγελον Αυτού εξ ΄ουρανού.
"Εγώ είμι ο αρχηγός των στρατευμάτων του Κυρίου", είπεν ο αρχάγγελος Μιχαήλ εις τον Ιησού του Ναυή.
"Ο Κύριος εξαπέστειλε τον άγγελον Αυτού και ήρέ με εκ των προβάτων του πατρός μου και έχρισέ με εν τω ελαίω της χρίσεως Αυτού." Ψαλμός Δαυϊδ.
"Ιδού άγγελος Κυρίου εις τον Δανιήλ".
"ώφθη δε αυτώ άγγελος Κυρίου εστώς εκ δεξιών του θυσιαστηρίου του θυμιάματος" Λουκά, Α΄, 11.
"ιδού άγγελος Κυρίου κατ΄όναρ εφάνη τω Ιωσήφ". Ματθ. Α΄, 20.
"Ο Θεός των αγγέλων εστί ποιητής και Δημιουργός, εκ του μη όντος εις το είναι παραγαγών αυτούς, και κατ΄οικείαν εικόνα κτίσας αυτούς. Δια του Λόγου εκτίσθησαν πάντες οι άγγελοι και υπό του Αγίου Πνεύματος δια του αγιασμού ετελειώθησαν, κατ΄αναλογίαν της αξίας και της τάξεως του φωτισμού και της χάριτος μετέχοντες. Πάντων δε ποιητής και προνοητής και συνοχεύς ο Θεός έστιν, ο μόνος άκτιστος, ο εν Πατρί και Υιώ και Αγίω Πνεύματι υμνούμενός τε και δοξαζόμενος. Iκανοί, πρόθυμοι και έτοιμοι προς την εκπλήρωσιν του θείου θελήματος, πανταχού ταχέως ευρισκόμενοι, ένθα αν η θεία κελεύση επίνευσις, τάχει φύσεως, και φυλάττοντες τα μέρη της γης, και εθνών και τόπων προϊστάμενοι, καθώς υπό του δημιουργού ετάχθησαν. Ότε είσιν εν τω ουρανώ, ουκ είσιν εν τη γη, και εις την γην υπό του Θεού αποστελλόμενοι ουκ εναπομένουσιν εν τω ουρανώ " Απόσμασμα περί αγγέλων του Ιωάννη Δαμασκηνού.
Ο Κύριος εξαπέστειλε τον άγγελον Αυτού εξ ουρανού....
"Και αποκριθείς ο άγγελος είπεν αυτώ ΄ εγω είμι Γαβριήλ ο παρεστηκώς ενώπιον του Θεού, και απεστάλην λαλήσαι προς σε και ευαγγελίσασθαί σοι ταύτα"Λουκά, Α΄, 19.
"ιδού εγώ αποστέλλω τον άγγελον μου προ προσώπου σου, ος κατασκευάσει την οδόν σου έμπροσθέν σου". Ματθ. ΙΑ΄, 10.
"Και ιδού άγγελοι προσήλθον και διηκόνουν αυτώ". Ματθ. Δ΄, 11.
"Παρθενία το των αγγέλων πολίτευμα, το πάσης ασωμάτου φύσεως ιδίωμα".
"ούτοί εισιν οι μετά γυναικών ουκ εμολύνθησαν΄ παρθένοι γαρ είσιν.
ούτοί εισιν οι ακολουθούντες τω αρνίω όπου αν υπάγη". Αποκάλυψις Ιωάννου , ΙΔ΄, 4.
Οι άγγελοι του Θεού βλέπουσιν όσα ημείς ου δυνάμεθα ιδείν.
Οι άγγελοι του Θεού βλέπουσιν όσα ημείς ου δυνάμεθα ιδείν.
Είπεν αυτοίς ο Ιησούς: Οράτε μη καταφρονήσετε ενός των μικρών τούτων΄ λέγω γαρ υμίν ότι οι άγγελοι αυτών εν ουρανοίς δια παντός βλέπουσι το πρόσωπον του Πατρός μου του εν ουρανοίς. Ματθ. ΙΗ, 10.
"Και ιδού σεισμός εγένετο μέγας΄ άγγελος γαρ Κυρίου καταβάς εξ ουρανού προσελθών απεκύλισεν τον λίθον από της θύρας και εκάθητο επάνω αυτού. ην δε η ιδέα αυτού ως αστραπή και το ένδυμα αυτού λευκόν ωσεί χιών... αποκριθείς δε ο άγγελος είπε ταις γυναιξί΄ μη φοβείσθε υμείς΄ οίδα γαρ ότι Ιησούν τον εσταυρωμένον ζητείτε΄ ουκ έστιν ώδε΄ ηγέρθη γαρ καθώς είπε. δεύτε ίδετε τον τόπον όπου έκειτο ο Κύριος". (Ματθ. ΚΗ΄, 2-6).
"Εν δε τη αναστάσει ούτε γαμούσιν ούτε εκγαμίζονται, αλλ΄ως άγγελοι Θεού εν ουρανώ είσι".
"Και ως ατενίζοντες ήσαν εις τον ουρανόν πορευομένου Αυτού, και ιδού άνδρες δύο παρειστήκεισαν αυτοίς εν εσθήτι λευκή, οι και είπον΄ άνδρες Γαλιλαίοι, τι εστήκατε εμβλέποντες εις τον ουρανόν; ούτος ο Ιησούς ο αναληφθείς αφ΄υμών εις τον ουρανόν, ούτως ελεύσεται, ον τρόπον εθεάσασθε Αυτόν πορευόμενον εις τον ουρανόν". Πράξεις, κεφ. Α΄, 10,11.
Επιστολή Παύλου προς Εβραίους, κεφ. Α' 4-14.
"τοσούτω κρείττων γενόμενος ο Υιός των αγγέλων, όσω διαφερώτερον παρ΄αυτοίς κεκληρονόμηκεν όνομα.
τίνι γαρ είπέ ποτε των αγγέλων ΄υιός μου ει συ, εγώ σήμερον γεγένηκά σε ; και πάλιν΄εγώ έσομαι αυτώ εις πατέρα, και αυτός έσται μοι εις υιόν;
όταν δε πάλιν εισαγάγη τον πρωτότοκον εις την οικουμένην, λέγει΄ και προσκυνησάτωσαν αυτώ πάντες οι άγγελοι του Θεού.
και προς μεν τους αγγέλους λέγει΄ ο ποιών τους αγγέλους αυτού πνεύματα, και τους λειτουργούς αυτού πυρός φλόγα.
προς δε τον υιόν΄ ο θρόνος σου, ο Θεός, εις τον αιώνα του αιώνος΄ράβδος ευθύτητος η ράβδος της βασιλείας σου.
ηγάπησας δικαιοσύνην και εμίσησας ανομίαν' δια τούτο έχρισέ σε ο Θεός, ο Θεός σου έλαιον αγαλλιάσεως παρά τους μετόχους σου.
και΄ συ κατ΄αρχάς, Κύριε, την γην εθεμελίωσας, και έργα των χειρών σού είσιν οι ουρανοί΄
προς τίνα δε των αγγέλων είρηκέ ποτε΄ κάθου εκ δεξιών μου έως αν θω τους εχθρούς σου υποπόδιον των ποδών σου;
ουχί πάντες εισί λειτουργικά πνεύματα εις διακονίαν αποστελλόμενα δια τους μέλλοντας κληρονομείν σωτηρίαν";
"και Κύριος ο Θεός των πνευμάτων των προφητών απέστειλεν τον άγγελον αυτού δείξαι τοις δούλοις αυτού α δει γενέσθαι εν τάχει". Αποκάλυψις, ΚΒ΄, 6.
"Το μυστήριον των επτά αστέρων ων είδες επί της δεξιάς μου, και τας επτά λυχνίας τας χρυσάς, οι επτά αστέρες άγγελοι των επτά εκκλησιών είσι, και αι λυχνίαι αι επτά επτά εκκλησίαι εισίν" Αποκάλυψις Ιωάννου ,κεφ. Α΄, 20.
"και Κύριος ο Θεός των πνευμάτων των προφητών απέστειλεν τον άγγελον αυτού δείξαι τοις δούλοις αυτού α δει γενέσθαι εν τάχει". Αποκάλυψις, ΚΒ΄, 6.
"Το μυστήριον των επτά αστέρων ων είδες επί της δεξιάς μου, και τας επτά λυχνίας τας χρυσάς, οι επτά αστέρες άγγελοι των επτά εκκλησιών είσι, και αι λυχνίαι αι επτά επτά εκκλησίαι εισίν" Αποκάλυψις Ιωάννου ,κεφ. Α΄, 20.
"Καγώ Ιωάννης ο ακούων και βλέπων ταύτα, και ότε ήκουσα και έβλεψα, έπεσα προσκυνήσαι έμπροσθεν των ποδών του αγγέλου του δεικνύοντος μοι ταύτα. και λέγει μοι΄ όρα μη΄ σύνδουλος σού είμι και των αδελφών σου των προφητών και των τηρούντων τους λόγους του βιβλίου τούτου΄ τω Θεώ προσκύνησον". Αποκάλυψις Ιωάννου. κεφ. ΚΒ΄, 8, 9.
Τω Θεώ προσκύνησον, είπεν ο άγγελος του Κυρίου και Θεού.
Ω, άγιε άγγελε του Θεού! μεγάλη η θεία χάρις σου, η θεία αποστολή και υψηλό το αξίωμα σου! μεγάλη και θαυμαστή η θεία πίστις και η ταπείνωσις σου έμπροσθεν του υψίστου, επουρανίου και παναγίου Θεού.
Τις ως ο Θεός ημών; είπεν ο άγγελος του Θεού΄ ταπείνου σεαυτόν έναντι του Κυρίου΄ ουκ έστι δούλος μείζων του Κυρίου αυτού.
Ο Κύριος και Θεός υπερηφάνοις αντιτάσσεται, ταπεινοίς δε δίδωσι χάριν.
"Και πάντες οι άγγελοι ειστήκεσαν κύκλω του θρόνου και των πρεσβυτέρων και των τεσσάρων ζώων και έπεσαν ενώπιον του θρόνου επί τα πρόσωπα αυτών και προσεκύνησαν τω Θεώ λέγοντες΄ αμήν ΄
η ευλογία και η δόξα και η σοφία και η ευχαριστία και η τιμή και η δύναμις και η ισχύς τω Θεώ ημών εις τους αιώνας των αιώνων΄αμήν.
Μακάριοι πάντες οι άγιοι άγγελοι του Θεού οι ακούοντες, οι τηρούντες και οι φυλάσσοντες τον Άγιον Λόγον του Θεού και οι ποιούντες το Άγιον θέλημα Αυτού΄ αμήν.
Δέσποτα Παντοκράτορ, Βασιλεύ επουράνιε, Κύριε Ιησού Χριστέ, Υιέ Θεού και Θεέ, Πάτερ,Υιέ και Άγιο Πνεύμα, πάνσοφε, παντοδύναμε ποιητή του ουρανού και της γης, της θαλάσσης και πάντων των εν αυτοίς, ορατών τε πάντων και αοράτων, ο κτίσας τα πάντα, ο εκ του μη όντος εις το είναι παραγαγών και συνέχων τα σύμπαντα, Κύριε των επουρανίων και ασωμάτων δυνάμεων, Κύριε των δυνάμεων και των πνευμάτων, πανάγιε, πανάγαθε και φιλάνθρωπε Θεέ, ο ενεργών τα πάντα εν πάσιν, η αιώνιος ζωή και το φως, ο φωτίζων τα σύμπαντα και τον σύμπαντα άνθρωπον, ο ανατέλλων τον ήλιον επί πονηρούς και αγαθούς και βρέχων επί δικαίους και αδίκους, ο διδούς σοφίαν, σύνεσιν και ευλογίαν, ο ευαγγελισμός, ο φωτισμός και ο αγιασμός, ο τους πάντας αγαπών, ο θέλων τους πάντας σωθήναι, ο πανοικτίρμων και παντελεήμων, ο μακρόθυμος και πολυέλεος, ο φιλεύσπλαχνος και φιλάνθρωπος, ο εν υψηλοίς κατοικών και τα ταπεινά εφορών, ο τα άδηλα και τα κρύφια φωτίζων, ο τα πάντα γιγνώσκων, ο καρδιογνώστης και παντογνώστης, ο νεφρούς και καρδίας ερευνών, ο τους μετανοούντας αμαρτωλούς συγχωρών, ο Δίκαιος Κριτής, ο μέλλων αποδούναι εκάστω ως το έργον έσται αυτού, ο ποιών κρίμα πάσι τοις αδικουμένοις, ο δικαιών, ο ελεών, ο ευλογών, ο αγιάζων και σώζων, ο ποιμήν ο καλός, ο σωτήρ, ο αντιλήπτωρ και βοηθός, ο μόνος αληθινός Θεός, ο αεί ων, ο πανταχού παρών και τα πάντα πληρών, ο θαυμάσια ποιών, ο εις τους αιώνας των αιώνων Μέγας, Ύψιστος, Άγιος, Δίκαιος και θαυμαστός, αιώνιος, αθάνατος, δεδοξασμένος, αινετός και ευλογητός, η αιτία πάντων των καλών και αγαθών, πηγή και ο δοτήρ των αιωνίων αγαθών, ρύσαι ημάς από παντός πειρασμού, πονηρού πνεύματος και πράγματος, από πάσης διαβολικής ενεργείας και πονηράς επιθυμίας και δος ημίν πνεύμα άγιον και αγαθόν, άγγελον ειρήνης, πιστόν οδηγόν, φύλακα των ψυχών και των σωμάτων ημών. Αμήν.
Ενώπιον της Μεγαλοσύνης, της Δικαιοσύνης και της Αγιοσώνης του Θεού και πάντων των αγίων αγγέλων Αυτού, συναισθανόμενη την εμή ταπεινότητα, την αναξιότητα και την αμαρτωλότητα, μετά ιερού φόβου και τρόμου, μετά συντετριμμένης καρδίας και μετά δακρύων μετανοίας, ως ο τελώνης του Ευαγγελίου, νοερώς και σιωπηλώς κράζω προς τον Θεόν: Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τω αμαρτωλώ.
"Όπως υπάρχουν εννέα τάγματα αγίων αγγέλων, τα ανώτερα τάγματα, τα σεραφείμ, τα χερουβείμ, οι αρχές, οι εξουσίες, οι θρόνοι, οι κυριότητες και κατώτερα οι αρχάγγελοι και οι άγγελοι, το ίδιο και στην στρατιά των πονηρών πνευμάτων υπάρχουν ανώτερα και κατώτερα τάγματα, υπάρχουν αρχές και εξουσίες. Τα ανώτερα δαιμονικά τάγματα πολεμάνε τους πιό σταθερούς, τους πιό πιστούς υπηρέτες του Χριστού, τους αγίους και τους δικαίους. Πολύς δύσκολος για τους δαίμονες είναι ο αγώνας αυτός, διότι με τον όνομα, με τον σταυρό, με το σώμα και το αίμα του Χριστού αποκρούουν οι άγιοι όλες τις επιθέσεις του. Υπάρχουν και οι δαίμονες που έχουν λιγότερη δύναμη, οι οποίοι αδιάλειπτα πολεμούν εμάς τους αδύναμους χριστιανούς. Η πάλη εναντίον τους είναι πολύ δύσκολη, επειδή η διάνοια αυτών των αγγέλων του σκότους και του κακού, των υπηρετών του σατανά είναι ασύγκριτα ανώτερη από τη δική μας΄ όλο το χρόνο τους τον αφιερώνουν στο πως να αποπλανήσουν και να αφανίσουν τους ανθρώπους του Θεού. Υπάρχουν και κατώτεροι δαίμονες. Το έργο που κάνουν αυτοί δεν είναι και τόσο δύσκολο, επειδή αυτοί ασχολούνται στο να ωθούν ακόμα πιό πολύ στο σκότος και στην απώλεια εκείνους τους ανθρώπους, οι οποίοι αγάπησαν το σκότος πιό πολύ από το φως και το ψεύδος παρά την αλήθεια.
Από που να αντλήσουμε την δύναμη για την πάλη αυτή; την απάντηση σ΄αυτή την ερώτηση την δίνει ο απόστολος Παύλος΄ ακούστε τον : << Το λοιπόν, αδελφοί μου, ενδυναμούσθε εν Κυρίω και εν τω κράτει της ισχύος Αυτού, ενδύσασθε την πανοπλίαν του Θεού προς το δύνασθαι υμάς στήναι προς τας μεθοδείας του διαβόλου΄ (Εφ. ΣΤ΄,10-11).
Να θυμάστε πάντα ότι με τις δικές μας δυνάμεις δεν μπορούμε να πολεμήσουμε τα πονηρά πνεύματα. Να θυμάστε ότι όλη την ελπίδα μας πρέπει να την στηρίζουμε στον Κύριος μας Ιησού Χριστό, στον Οποίο ανήκει η δόξα και το κράτος μαζί με τον συνάναρχο αυτού Πατέρα και το Πανάγιο Πνεύμα εις τους αιώνας των αιώνων. Αμήν".
Απόσπασμα περί της πάλης με τα πονηρά πνεύματα του Αγίου Λουκά Κριμαίας.
"Πάτερ ους δέδωκας μοι εφύλαξα, και ουδείς εξ΄αυτών απώλετο ειμή ο υιός της απωλείας, ίνα η γραφή πληρωθή". (Ιωάννην ΙΖ'11) .
Απολυτίκιο Αρχαγγέλων Μιχαήλ και Γαβριήλ.
"Των ουρανίων στρατιών αρχιστράτηγοι, δυσωπούμεν υμάς ημείς οι ανάξιοι, ίνα ταις υμών δεήσεσι τειχίσητε ημάς, σκέπη των πτερύγων της αύλου υμών δόξης, φρουρούντες ημάς προσπίπτοντας εκτενώς και βοώντας΄ εκ των κινδύνων λυτρώσασθε ημάς, ως ταξιάρχαι των άνω δυνάμεων".
Σιγησάτω πάσα σάρξ βροτεία και στήτω μετά φόβου Θεού...ψάλλει ο χορός των ψαλτών εν τη αγία του Χριστού εκκλησία.
Ω, άγιε άγγελε του Θεού! μεγάλη η θεία χάρις σου, η θεία αποστολή και υψηλό το αξίωμα σου! μεγάλη και θαυμαστή η θεία πίστις και η ταπείνωσις σου έμπροσθεν του υψίστου, επουρανίου και παναγίου Θεού.
Τις ως ο Θεός ημών; είπεν ο άγγελος του Θεού΄ ταπείνου σεαυτόν έναντι του Κυρίου΄ ουκ έστι δούλος μείζων του Κυρίου αυτού.
Ο Κύριος και Θεός υπερηφάνοις αντιτάσσεται, ταπεινοίς δε δίδωσι χάριν.
"Και πάντες οι άγγελοι ειστήκεσαν κύκλω του θρόνου και των πρεσβυτέρων και των τεσσάρων ζώων και έπεσαν ενώπιον του θρόνου επί τα πρόσωπα αυτών και προσεκύνησαν τω Θεώ λέγοντες΄ αμήν ΄
η ευλογία και η δόξα και η σοφία και η ευχαριστία και η τιμή και η δύναμις και η ισχύς τω Θεώ ημών εις τους αιώνας των αιώνων΄αμήν.
Μακάριοι πάντες οι άγιοι άγγελοι του Θεού οι ακούοντες, οι τηρούντες και οι φυλάσσοντες τον Άγιον Λόγον του Θεού και οι ποιούντες το Άγιον θέλημα Αυτού΄ αμήν.
Ενώπιον της Μεγαλοσύνης, της Δικαιοσύνης και της Αγιοσώνης του Θεού και πάντων των αγίων αγγέλων Αυτού, συναισθανόμενη την εμή ταπεινότητα, την αναξιότητα και την αμαρτωλότητα, μετά ιερού φόβου και τρόμου, μετά συντετριμμένης καρδίας και μετά δακρύων μετανοίας, ως ο τελώνης του Ευαγγελίου, νοερώς και σιωπηλώς κράζω προς τον Θεόν: Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τω αμαρτωλώ.
"Όπως υπάρχουν εννέα τάγματα αγίων αγγέλων, τα ανώτερα τάγματα, τα σεραφείμ, τα χερουβείμ, οι αρχές, οι εξουσίες, οι θρόνοι, οι κυριότητες και κατώτερα οι αρχάγγελοι και οι άγγελοι, το ίδιο και στην στρατιά των πονηρών πνευμάτων υπάρχουν ανώτερα και κατώτερα τάγματα, υπάρχουν αρχές και εξουσίες. Τα ανώτερα δαιμονικά τάγματα πολεμάνε τους πιό σταθερούς, τους πιό πιστούς υπηρέτες του Χριστού, τους αγίους και τους δικαίους. Πολύς δύσκολος για τους δαίμονες είναι ο αγώνας αυτός, διότι με τον όνομα, με τον σταυρό, με το σώμα και το αίμα του Χριστού αποκρούουν οι άγιοι όλες τις επιθέσεις του. Υπάρχουν και οι δαίμονες που έχουν λιγότερη δύναμη, οι οποίοι αδιάλειπτα πολεμούν εμάς τους αδύναμους χριστιανούς. Η πάλη εναντίον τους είναι πολύ δύσκολη, επειδή η διάνοια αυτών των αγγέλων του σκότους και του κακού, των υπηρετών του σατανά είναι ασύγκριτα ανώτερη από τη δική μας΄ όλο το χρόνο τους τον αφιερώνουν στο πως να αποπλανήσουν και να αφανίσουν τους ανθρώπους του Θεού. Υπάρχουν και κατώτεροι δαίμονες. Το έργο που κάνουν αυτοί δεν είναι και τόσο δύσκολο, επειδή αυτοί ασχολούνται στο να ωθούν ακόμα πιό πολύ στο σκότος και στην απώλεια εκείνους τους ανθρώπους, οι οποίοι αγάπησαν το σκότος πιό πολύ από το φως και το ψεύδος παρά την αλήθεια.
Από που να αντλήσουμε την δύναμη για την πάλη αυτή; την απάντηση σ΄αυτή την ερώτηση την δίνει ο απόστολος Παύλος΄ ακούστε τον : << Το λοιπόν, αδελφοί μου, ενδυναμούσθε εν Κυρίω και εν τω κράτει της ισχύος Αυτού, ενδύσασθε την πανοπλίαν του Θεού προς το δύνασθαι υμάς στήναι προς τας μεθοδείας του διαβόλου΄ (Εφ. ΣΤ΄,10-11).
Να θυμάστε πάντα ότι με τις δικές μας δυνάμεις δεν μπορούμε να πολεμήσουμε τα πονηρά πνεύματα. Να θυμάστε ότι όλη την ελπίδα μας πρέπει να την στηρίζουμε στον Κύριος μας Ιησού Χριστό, στον Οποίο ανήκει η δόξα και το κράτος μαζί με τον συνάναρχο αυτού Πατέρα και το Πανάγιο Πνεύμα εις τους αιώνας των αιώνων. Αμήν".
Απόσπασμα περί της πάλης με τα πονηρά πνεύματα του Αγίου Λουκά Κριμαίας.
"Πάτερ ους δέδωκας μοι εφύλαξα, και ουδείς εξ΄αυτών απώλετο ειμή ο υιός της απωλείας, ίνα η γραφή πληρωθή". (Ιωάννην ΙΖ'11) .
Απολυτίκιο Αρχαγγέλων Μιχαήλ και Γαβριήλ.
"Των ουρανίων στρατιών αρχιστράτηγοι, δυσωπούμεν υμάς ημείς οι ανάξιοι, ίνα ταις υμών δεήσεσι τειχίσητε ημάς, σκέπη των πτερύγων της αύλου υμών δόξης, φρουρούντες ημάς προσπίπτοντας εκτενώς και βοώντας΄ εκ των κινδύνων λυτρώσασθε ημάς, ως ταξιάρχαι των άνω δυνάμεων".
Σιγησάτω πάσα σάρξ βροτεία και στήτω μετά φόβου Θεού...ψάλλει ο χορός των ψαλτών εν τη αγία του Χριστού εκκλησία.