Σάββατο 3 Σεπτεμβρίου 2016

Περί αγιωσύνης. (Αγίου Νεκταρίου).

γιοι έσεσθε, ότι Άγιος Εγώ Κύριος ο Θεός υμών".(Λευιτικόν 19 και Αγίου Πέτρου, επιστολή  Α΄, 16).
"και έσεσθε άγιοι, ότι άγιος εγώ Κύριος ο Θεός υμών΄ και φυλάξεσθε τα προστάγματά μου και ποιήσετε αυτά΄ εγώ Κύριος ο αγιάζων υμάς. (Λευιτικόν 20).
 "Έσεσθε ουν υμείς τέλειοι, ώσπερ ο Πατήρ υμών ο εν τοις ουρανοίς τέλειός έστιν". Ματθ. κεφ.
"Αγίους λοιπόν και τελείους μας θέλει ο Θεός, διότι μόνον οι άγιοι και οι τέλειοι ως υιοί του Πατρός του εν Ουρανοίς, δύνανται μετά υιϊκού θάρρους να επικαλώνται  τας χάριτας Αυτού και ούτοι μόνοι κληρονομούσι την ουράνιον βασιλείαν.
Μη πλανάσθε΄ ούτε άδικοι, ούτε άπιστοι, ούτε πόρνοι, ούτε ειδωλολάτραι, ούτε μοιχοί, ούτε μαλακοί, ούτε αρσενοκοίται, ούτε φονείς, ούτε κλέπται, ούτε πλεονέκται, ούτε μέθυσοι, ούτε λοίδοροι, ούτε άφρονες, ούτε άρπαγες, ούτε υποκριταί, ούτε ψεύται, ούτε κακοί, ούτε πονηροί, ούτε συκοφάνται, ούτε δολεροί, ούτε ασελγείς, ούτε βλάσφημοι, ούτε ασεβείς, ούτε ακάθαρτοι, ούτε εβδελυγμένοι, ούτε άσπλαχνοι, ούτε ανοικτίρμονες, ούτε ανελεήμονες, ούτε οι τα φαύλα πράξαντες, ούτε πλούσιοι, ούτε φιλάργυροι...πρόκειται να κληρονομήσουσιν την βασιλεία του Θεού.
"Τι δε με καλείτε Κύριε Κύριε, και ου ποιείτε α λέγω; (Λουκά ,ΣΤ, 46).
"Ου πας ο λέγων μοι Κύριε Κύριε εισελέυσεται εις την βασιλείαν των ουρανών, αλλ΄ο ποιών το θέλημα του Πατρός μου του εν ουρανοίς".  Ματθ.κεφ. Ζ΄, 21.
"τοις αγίοις τοις εν τη γη Αυτού εθαυμάστωσεν ο Κύριος, πάντα τα θελήματα Αυτού εν αυτοίς." Ψαλμός ΙΕ΄.
"Θαυμαστός, ευλογητός και αινετός ο Κύριος και Θεός εν τοις αγίοις Αυτού".
"Πάτερ επουράνιε, Πάτερ Άγιε, Πάτερ Δίκαιε, αγίασον αυτούς εν τη αληθεία Σου΄ ο λόγος ο Σος αλήθειά εστι.  
καθώς εμέ απέστειλας εις τον κόσμον, καγώ απέστειλα αυτούς εις τον κόσμον΄
και υπέρ αυτών αυτών εγώ αγιάζω εμαυτόν, ίνα και αυτοί ώσιν ηγιασμένοι εν αληθεία". Ιωάννη, κεφ. ΙΖ΄.
Αγιωσύνη! θεία προσηγορία, θεία ενέργεια΄ το όνομά σου δηλοί τον υπό του Θεού ηγιασμένον, τον σώφρονα και καθαρόν, τον παντός ρύπου και πάθους παντός ελεύθερον.
Αγιωσύνη, υψηλή κλήσις, τελειότητος δηλωτική, αρετής απάσης σημαντική.
Συ τον κατ΄εικόνα Θεού πλασθέντα άνθρωπον καθ΄ομοίωσιν Αυτού αναδειχθέντα κηρύττεις.
Συ τον εν τω κόσμω βιοτεύοντα ουρανοπολίτην αναδεικνύεις.
Συ τον χοϊκόν άνθρωπον υιόν Θεού προσαγορεύεις.
Συ τον γήϊνον άνθρωπον των περιγείων παθημάτων απαλάττεις και ταις ουρανίαις συνάπτεις χοροστασίαις.
Συ τον φύσει εστερημένον αγιότητος μαρτυρείς πεπληρωμένον θείας χάριτος.
Συ μαρτυρείς αυτού το έργον το εν τοις μυχίοις της καρδίας αυτού κεκρυμμένον.
Συ τον εργάτη του καλού, του αγαθού, του αληθούς, του δικαίου υποσημαίνεις.
Συ τον του θείου νόμου εραστήν και φύλακα πιστόν υποδηλοίς.
Συ τον ταυτίσαντα την εαυτού βούλησιν προς την θείαν βούλησιν υποδεικνύεις.
Συ τον ασκήσει και ευχή τω Θεώ ευαρεστήσαι βουλόμενον χαρακτηρίζεις.
Συ τον απλούν, τον άκακον δήλον ποιείς.
Συ τον πιστόν τον έχοντα θερμήν εν τη καρδία αυτού την θείαν αγάπην φανεροίς.
Συ και τους εν όρεσιν  ασκουμένους στεφανοίς και τους εν ταις πόλεσιν αγωνιζομένους υπέρ της αρετής.
Συ πάσαν ηλικίαν ανθρώπων κατά Χριστόν πολιτευομένων τη αίγλη σου λαμπρύνεις.
Το όνομά σου τον υπό του θεού αγιασθέντα δηλοί και τον αξιωθέντα φίλον Θεού γενέσθαι σημαίνει.
Συ την ορθήν πίστιν βεβαιοίς.
Συ τον ελεήμονα, τον φιλάνθρωπον, τον αγαπώντα ως εαυτόν τον πλησίον αυτού εμφανή καθιστάς.
Συ τον κατισχύσαντα εν τω αγώνι της αρετής σημαίνεις.
Συ τον αεί τα άνω ζητούντα, τον αληθή εραστήν του θείου κάλλους γνωρίζεις.
Συ της περιωπής της τιμής της θείας δόξης της υπό Θεού τοις ανθρώποις βραβευθείσης μάρτυς πιστός και αληθής.
Συ τον σύνδεσμον της γης και του ουρανού πιστώς μαρτυρείς.
Συ ει ο αρραβών της μελλούσης θείας δόξης.
Συ ει ο ασφαλής εγγυητής της κληρονομίας της βασιλείας των ουρανών, ης γένοιτο πάντας τους αγίους, τους χριστιανούς, τυχείν. Αμήν.
Εν Αθήναις, εν τη  Ριζαρείω Εκκλησιαστική  Σχολή
τη ενάτη Σεπτεμβρίου 1904.
+ Ο Μητροπολίτης Πενταπόλεως Νεκτάριος.
Η χάρις, η αλήθεια και η ειρήνη του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού μετά πάντων των αγίων. Αμήν .

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου