Τρίτη 20 Σεπτεμβρίου 2016

Η αλήθεια οδηγεί προς το τέλειον. Η αλήθεια οδηγεί προς το φως. Η αλήθεια οδηγεί προς τον Θεόν.

Αλήθεια!
Η αλήθεια ουκ έστιν μυθολογία, ψευδομαρτυρία και ψευδολογία.
"Παν ψεύδος εκ της αληθείας ουκ έστι". Ιωάννου Α΄, β΄, 21.
Αλήθεια είναι ο Θεός.
"Εγώ είμι ο Ων".
"Και ο Λόγος σάρξ εγένετο και εσκήνωσεν εν ημίν, και εθεασάμεθα την δόξαν Αυτού, δόξαν ως μονογενούς παρά Πατρός, πλήρης χάριτος και αληθείας." Ιωάννην , Α΄, 14.
"Ο εκ του ουρανού ερχόμενος επάνω πάντων εστί, και ο εώρακε και ήκουσε, τούτο μαρτυρεί, και την μαρτυρίαν Αυτού ουδείς λαμβάνει.
Ο λαβών Αυτού την μαρτυρίαν εσφράγισεν ότι ο Θεός αληθής έστιν".  Ιωάννην, Γ΄, 31,32,33.
Ο ων εκ της αληθείας ακούει μου της φωνής.
Λέγει ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός:
"Εγώ είμι η οδός και η αλήθεια και η ζωή". Ιωάννην, ΙΔ΄, 6.
"Εγώ φως εις τον κόσμον ελήλυθα, ίνα πας ο πιστεύων εις εμέ εν τη σκοτία μη μείνη. (Ιωάννην  ΙΒ΄, 46).
"Εγώ είμι το φως του κόσμου΄ ο ακολουθών εμοί ου μη περιπατήση εν τη σκοτία, αλλ΄εξη το φως της ζωής. ( Ιωάννην, Η΄, 12).
"Το φως ελήλυθεν εις τον κόσμον, και ηγάπησαν οι άνθρωποι μάλλον το σκότος ή το φως΄ ην γαρ πονηρά αυτών τα έργα.
πας γαρ ο φαύλα πράσσων μισεί το φως και ουκ έρχεται προς το φως, ίνα μη ελεγχθή τα έργα αυτού΄
ο δε ποιών την αλήθειαν έρχεται προς το φως, ίνα φανερωθή αυτού τα έργα, ότι εν Θεώ έστιν ειργασμένα.  (Ιωάννην, Γ΄19, 20).
"Και το φως εν τη σκοτία φαίνει, και η σκοτία αυτό ου κατέλαβεν". (Ιωάννην, Α΄, 5).
"ουδέν έστι κεκαλυμμένον ο ουκ αποκαλυφθήσεται, και κρυπτόν ο ου γνωσθήσεται".
"Ουδέν κρυπτόν υπό του αληθινού και ανεσπέρου φωτός¨".
Συ, Κύριε, καρδιογνώστα, πάντα οίδας και γινώσκεις  και ουδέν κρυπτόν υπό των οφθαλμών Σου.
"Μείζων εστίν ο Θεός της καρδίας ημών και γινώσκει πάντα". Ιωάννου Α΄, , γ΄, 20.

"Η αλήθεια είναι ο χαρακτήρ του εναρέτου βίου΄ το λαλείν την αλήθειαν είναι καθήκον παντός ανθρώπου οφειλόμενον πρός τε εαυτόν και τους περί αυτών΄ ο αληθεύων πρώτον τιμά τον λαλούντα την αλήθειαν και είτα τον ακούοντα.
"Διδάσκαλε, οίδαμεν ότι ορθώς λέγεις και διδάσκεις, και ου λαμβάνεις πρόσωπον, αλλ΄επ΄αληθείας την οδόν του Θεού διδάσκεις" Λουκά, Κ΄, 21.
Ο λαλών τω πλησίον αυτού αλήθειαν αποδίδει αυτώ οφειλομένην τιμήν΄ διότι ο ακούων ως λογικόν ον δικαιούται διαπυνθανόμενον να μάθη την αλήθειαν.
"Ου ψευδομαρτηρήσεις κατά του πλησίον σου μαρτυρίαν ψευδή" είπεν ο Κύριος και Θεός.
Το ψεύδος, η ψευδομαρτυρία και η ψευδολογία είναι παράβαση της θείας εντολής, επομένως και απομάκρυνση από τον Θεό.
Το ψεύδος είναι επινόημα του διαβόλου΄ ο διάβολος χαίρεται εις το ψεύδος.
"παν ψεύδος, πλάνη και απάτη, ψευδομαρτυρία και συκοφαντία  εκ του διαβόλου έστι".
"Ο διάβολος εν τη αληθεία ουχ έστηκεν΄ ότι ουκ έστιν αλήθεια εν αυτώ΄ όταν λαλή το ψεύδος εκ των ιδίων λαλεί". Ιωάννην, ΙΗ΄, 44.
Πόσες φορές αδίκως καταδικάσθησαν και επικράνθησαν άνθρωποι δίκαιοι και αθώοι από ψευδο κατηγορίες, συκοφαντίες και ψευδομαρτυρίες;
Μηδένα δικάσεις πριν γνωρίσεις την απόλυτη αλήθεια.
Ο λαλών εν επιγνώσει του και το παραμικρό ψεύδος, είτε για ιδιοτέλεια, είτε για δικαιολογία, είτε για κενοδοξία, κερδοσκοπία και φιλοχρηματία, είτε για οποιονδήποτε λόγο που ο ίδιος γνωρίζει, ασεβεί πρωτίστως εις τον παντογνώστη και καρδιογνώστη Θεό και έπειτα εις τους συνανθρώπους του.
"Τότε ο Πέτρος του είπε: Ανανία, γιατί κυρίεψε ο σατανάς την καρδιά σου, ώστε να πεις ψέματα στο Άγιο Πνεύμα και να κρατήσεις για τον εαυτό σου ένα μέρος από το αντίτιμο του κτήματος;
Δεν είπες ψέματα στους ανθρώπους αλλά στο Θεό". Πράξεις, κεφ. Ε΄,
Η αλήθεια περικοσμεί ως διπλοίς τον αληθεύοντα΄ τελειοί δε αυτόν εν τη αρετή, διότι τελειοποιός της αρετής η αλήθεια΄ και εξομοιοί τον λαλούντα προς τον Θεόν, όστις είναι η απόλυτος αλήθεια.
Ο αληθής έστιν και αξιόπιστος.
Αλήθειά έστιν η του όντος ασφαλής κατανόησις.
Αλήθειά έστιν ο Θεός, ότι αυτός έστι φως, αλήθεια και ζωή΄ όθεν και η γνώσις της αληθείας εστί γνώσις του Θεού του όντως όντος. 
Ο λαλών την αλήθειαν εν τω Θεώ μένει και ο Θεός εν αυτώ.
Ο Χρυσόστομος λέγει΄ << Ουδέν της αληθείας φανερώτερον ή ισχυρότερον γένοιτ΄αν, ώσπερ του ψεύδους ουδέν ασθενέστερον. Η αλήθεια γυμνή πρόκειται πάσι τοις βουλομένοις αυτής την ώραν περισκοπείν, και ούτε λανθάνειν βούλεται, ούτε κίνδυνον δέδοικεν, ουκ επιβουλάς τρέμει>>. 
Ο δε Κλήμης ο Αλεξανδρεύς λέγει΄<< Μία εστίν η αλήθεια, ως και μία κατά δύναμίν έστιν η αρετή>>.
Μία η της αληθείας οδός, ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός΄ δια του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού προς τον Θεόν Πατέρα ανερχόμεθα, και τέκνα Θεού γινόμεθα. (λέγει αυτώ  ο Ιησούς΄ Εγώ ειμι η οδός και η αλήθεια και η ζωή΄ ουδείς έρχεται προς τον Πατέρα ει μη δι΄εμού). Ιωάννη, ΙΔ΄, 6.
Η αλήθεια άγει εις το τέλειον και ακριβές της αρετής.
Η αλήθεια είναι επιστήμη αρετής΄ η δε έξις της αρετής επιστήμη της αληθείας.
Η αλήθεια υγιή απεργάζεται την ψυχήν και το ηθικόν αυτής σθένος περισώζει.
Η αλήθεια είναι έμφυτος του θείου γνώσις, και πόθος προς Θεόν διακαής.
Ο Θεοδώρητος λέγει: η αλήθεια των ευαγγελικών δογμάτων είναι τοις ευσεβείν προαιρουμένοις ό,τι το θεμέλιον εν τη οικία και η τρόπις εν τω πλοίω.
Αλήθειαν εκζητεί ο Κύριος, ότι το ποιείν δίκαια και αληθεύειν αρεστά παρά τω Θεώ μάλλον ή θυσίαι και προσφοραί.
Η αλήθεια είναι εντολή Κυρίου μεγάλη.
Αλήθεια είναι το λέγειν το ναί ναί και το ού ού΄ το φώς φώς και το σκότος σκότος.
Η της αληθείας ισχύς ουδεμιάς δείται βοηθείας, αλλά καν μυρίους έχη τους σβεννύντας αυτήν, ου μόνον ουκ αφανίζεται, αλλά και δι΄αυτών των επηρεάζειν επιχειρούντων φαιδροτέρα άνεισιν.
Ουδέν της αληθείας ισχυρότερον΄ η αλήθεια πάντοτε και πανταχού επικρατεί.
Η αλήθεια είναι ωραία ως θυγάτηρ του Ουρανού, η χάρις αυτής θέλγει, η δε εικών αυτής εμφανιζομένη φαιδρύνει τας ψυχάς΄ εν αυτή διαλάμπει η ευγένεια, η αθωότης, η απλότης, η αγαθότης και η ευσέβεια΄ η αρετή περιεκόσμησεν αυτήν, η δε αγιότης επεχύθη επ΄αυτής΄ όλη αποπνέει μύρου ευωδίαν". 
Αποσπάσματα από την Αγία Γραφή και "περί αληθείας" από το βιβλίο "Γνώθι σαυτόν"του Αγίου Νεκταρίου.

"Πάτερ επουράνιε, Πάτερ Άγιε, Πάτερ Δίκαιε αγίασον αυτούς εν τη αληθεία Σου΄ ο λόγος ο σος αλήθειά έστι".
"Και υπέρ αυτών εγώ αγιάζω εμαυτόν, ίνα και αυτοί ώσιν ηγιασμένοι εν αληθεία". Ιωάννη, ΙΖ.

                                               Εικών ανδρός αληθινού. (Αγίου Νεκταρίου).
"Ο αληθεύων είναι ανήρ ενάρετος, χρηστός, τίμιος, αγαθός, δίκαιος και αξιόπιστος, έχει καρδίαν καθαράν και ουκ ελάλησεν ψεύδος τα χείλη αυτού, ουχ υποκρίνεται, λαλεί μετά παρρησίας την αλήθειαν, ουκ επιμορφάζεται την αρετήν, ουδέ σχηματίζεται σωφροσύνην, αλλά ενάρετος ων και σώφρων το δίκαιον δικαίως διώκει.
Ο αληθεύων, έχει επίγνωσιν της αληθείας, φιλεί την αλήθειαν και μέχρι θανάτου αγωνίζεται υπέρ αυτής΄ η καρδία αυτού επιποθεί την επικράτησιν αυτής.
Ο αληθινός είναι ευσεβής και φοβείται τον Θεόν και φυλάττει τον νόμον αυτού. Επί του προσώπου αυτού είναι κεχαραγμένη η αγαθότης της καρδίας αυτού. Ως δικαστής, άνευ δωροδοκίας και χρηματισμού, απονέμει το δίκαιον τω έχοντι αυτώ, κρίνει αμερόληπτα εν φόβω Θεού, και εκζητεί πάντοτε την αλήθειαν΄ μετά δικαιοσύνης πάντα τα ρήματα του στόματος αυτού΄ νόμος αληθείας εν τω στόματι αυτού και αδικία ουχ ευρέθη εν τοις χείλεσιν αυτού. Η συνείδησις αυτού συμμαρτυρεί τοις λόγοις αυτού, και η διάνοια αυτού διανοείται ευθέα. Πνεύμα Θεού, το Πνεύμα το Άγιον, το Πνεύμα της αληθείας, ενοικεί εν αυτώ και δάκτυλος Θεού ποδηγετεί αυτόν΄ ευθείαι αι τρίβοι αυτού ενώπιον Κυρίου του Θεού αυτού΄ χαίρει επί τη αληθεία και λυπείται επί τη ψευδομαρτυρία, επί  τη συκοφαντία και επί τη αδικία.
Η αλήθεια εδίδαξεν αυτόν επιστήμην και σύνεσιν και γνώσιν. Η ψυχή αυτού είναι αγνή, υποτασσομένη τη αληθεία, ανυπόκριτος δε φιλαδελφία εκδηλούται ως αγάπη προς τον πλησίον αυτού΄ πολιτεύεται ως αληθής χριστιανός και γίνεται τοις πάσι τύπος και υπογραμμός χριστιανικής και ηθικής τελειότητος. Ο καρπός του Αγίου Πνεύματος εμφαίνεται εν αυτώ εν πάση αγαθοσύνη, δικαιοσύνη και αληθεία. Περιεζωσμένος την οσφύν αυτού εν αληθεία, και ενδεδυμένος τον θώρακα της δικαιοσύνης έχει τους πόδας αυτού υποδήσει εν τη ετοιμασία του Ευαγγελίου της ειρήνης, ανέλαβε δε επί πάσι τον θυρεόν της πίστεως και την περικεφαλαίαν του σωτηρίου εδέξατο, και την μάχαιραν έλαβε του Πνεύματος, και ως αληθής στρατιώτης Χριστού τον υπέρ της βασιλείας του Θεού επί γης ανέλαβεν αγώνα. Έχει ζήλον κατ΄ επίγνωσιν και εργάζεται υπέρ της αληθείας εν πνεύματι πραότητος΄ ζη κατά Θεόν και πολιτεύεται ως ηλεημένος παρά Θεού΄ πάντα ποιεί υπέρ της δόξης του ονόματος του Θεού και υπέρ του ευαρεστήσαι τω Θεώ και ευρείν χάριν παρ΄αυτώ΄ οι οφθαλμοί πάντων προς αυτόν ατενίζουσι και η φιλία αυτού είναι ποθητή τοις πάσιν΄ είναι χριστιανός ου κατά τον τύπον, ου κατά το  όνομα και το σχήμα,  αλλά κατά την ουσίαν και το θείο φρόνημα, κατά την θεία χάριν, την θείαν αλήθεια και κατά το άγιο πνεύμα.
(και πάντων εν τη συναγωγή οι οφθαλμοί ήσαν ατενίζοντες αυτώ). Λουκά, Δ΄, 20.
Επιγνούς την κλήσιν αυτού σπουδάζει βεβαίαν αυτήν και την εκλογήν ποιείσθαι, ίνα άρτιος γενόμενος γένηται κληρονόμος και της ουρανίου βασιλείας. Ο δε της δικαιοσύνης στέφανος απόκειται αυτώ εν τω ουρανώ τη ημέρα της δικαιοκρισίας, της θείας και δικαίας ανταποδόσεως".  

"και γνώσεσθε την αλήθειαν, και η αλήθεια ελευθερώσει υμάς". (Ιωάννην, Η, 32).
"Ο ων εκ του Θεού τα ρήματα του Θεού ακούει." Ιωάννην , Η΄, 47.
"πας ο ων εκ της αληθείας ακούει μου της φωνής". Ιωάννην, ΙΗ΄, 37.
"Πνεύμα ο Θεός, και τους προσκυνούντας Αυτόν εν πνεύματι και αληθεία δει προσκυνείν ". Ιωάννην, Δ΄, 24.
"Τις έστιν ο νικών τον κόσμον ει μη ο πιστεύων ότι Ιησούς έστιν ο Υιός του Θεού;
"Ούτος έστιν ο ελθών δι΄ύδατος και αίματος, Ιησούς Χριστός΄ ουκ εν τω ύδατι μόνον, αλλ΄εν τω ύδατι και τω αίματι΄ και το Πνεύμα έστι το μαρτυρούν, ότι το Πνεύμά έστιν η αλήθεια". Επιστολή Ιωάννου Α΄, κεφ. Ε΄, 6. 




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου