Υπεράνω πάντων των ορατών και των αοράτων ο Θεός.
Πάντα τα σύμπαντα, οι άνεμοι και τα ύδατα, η θάλασσα και τα κύματα υπακούουσι τω Αγίω Λόγω του Θεού.
Μέγας ει, Κύριε και Θεέ, και θαυμαστά τα σύμπαντα έργα Σου, και ουδείς λόγος εξαρκέσει προς ύμνον των θαυμασίων Σου.
Συ γαρ βουλήσει εξ΄ουκ όντων εις το είναι παραγαγών τα σύμπαντα, τω σω κράτει συνέχεις την κτίσιν, και τη ση προνοία διοικείς τον κόσμον.
"Εν αρχή εποίησεν ο Θεός τον ουρανόν και την γην". Γένεσις, Α΄, 1.
"Η δε γη ην αόρατος και ακατασκεύαστος΄ και σκότος επάνω της αβύσσου, και Πνεύμα Θεού
επεφέρετο επάνω του ύδατος". Γένεσις, Α΄, 2.
"Το Άγιον Πνεύμα του Θεού έστι το ζωοποιούν" (Ιωάννη, ΣΤ΄, 63).
"Απεκρίθη Ιησούς΄ αμήν αμήν λέγω σοι, εάν μη τις γεννηθή εξ΄ύδατος και Πνεύματος, ου δύναται εισελθείν εις την βασιλείαν του Θεού". Ιωάννην Γ΄, 5.
. Και είπεν ο Θεός΄ γενηθήτω φως΄ και εγένετο φως. Γένεσις, Α΄, 3.
"Εν αρχή ην ο Λόγος, και ο Λόγος ην προς τον Θεόν, και Θεός ην ο Λόγος.
2. Ούτος ην εν αρχή προς τον Θεόν.
3. πάντα δι΄Αυτού εγένετο, και χωρίς Αυτού εγένετο ουδέ εν ο γέγονεν".
Το κατά Ιωάννην Άγιον Ευαγγέλιον αναγιγνώσκεται κατά την Αναστάσιμη θεία λειτουργία .
Ο άγιος Ιωάννης ο θεολόγος ονομάζει Θεόν Λόγον τον Κύριον ημών Ιησού Χριστόν, ως το δεύτερο πρόσωπο της παναγίας και ομοουσίου, ομοτίμου και αδιαιρέτου τριάδος.
Δόξα Πατρί και Υιώ και Αγίω Πνεύματι΄ και νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων΄αμήν.
Μάλλον θα ήταν εαρινή ισημερία, μάλλον θα ήταν άνοιξη όταν είπεν ο Θεός "γενηθήτω φως" και εγένετο φως.
"Και είδεν ο Θεός το φως ότι καλόν".
Καλόν έστι το φως.
Καλόν 'εστι το αισθητό και το νοητό φως.
Καλόν έστι το φως των οφθαλμών του σώματος ίνα θαυμάζωμεν τα θαυμαστά έργα του πανσόφου Θεού Δημιουργού.
"Ως εμεγαλύνθη τα έργα Σου, Κύριε, πάντα εν σοφία εποίησας".
Καλόν έστι το πρώιμο φως΄ καλόν έστι των αστέρων του ουρανού το φως΄ καλόν έστι του ανατέλλοντος ηλίου το φως ΄καλόν έστι της ημέρας το φως΄ καλόν έστι της λυχνίας το φως΄ καλόν έστι της πίστεως το φως΄ καλόν έστι του Ηλίου της Δικαιοσύνης το φως΄ καλόν έστι του Ευαγγελίου το φως΄ καλόν έστι του Χριστού το φως΄ καλόν έστι της αληθείας το φως΄ καλόν έστι το άγιο, αληθινό και πνευματικό φως΄ καλόν έστι το νοερό, νοητό και ιλαρό φως΄ καλόν έστι της Θείας γνώσεως το Φως.
"Πάσα δόσις αγαθή και παν δώρημα τέλειον άνωθέν έστι καταβαίνον από του Πατρός των φώτων, παρ ώ ουκ ένι παραλλαγή ή τροπής αποσκίασμα". Ιακώβου Α, α, 17.
Δόξα της Τρισηλίου Θεότητος το Άγιο Φως.
Ω, απείρου και αμηχάνου, αρρήτου και αφάτου κάλλους άκτιστο, υπερουράνιο, υπέρλαμπρο, ανέσπερο, αληθινό, σωτήριο, αϊδιο, αιώνιο και αθάνατο Θείο και Άγιο Πνεύμα, Θείο και Άγιο Φως!
"Και το φως εν τη σκοτία φέγγει, και η σκοτία αυτό ου κατέλαβεν".
Ο τυφλός ο καθήμενος εν σκότει είδε το μέγα έλεος του Θεού.
Ο τυφλός ο καθήμενος εν σκότει είδε το σωτήριον φως του Θεού.
"Kαι στραφείς ο Κύριος προς τους μαθητάς κατ΄ιδίαν είπε:
Μακάριοι οι οφθαλμοί οι βλέποντες α βλέπετε". Λουκά, Ι΄, 23.
Τυφλός: Ο ανοίγων τους ουρανούς άνοιξόν μου τους οφθαλμούς.
Ο φωτίζων τους ουρανούς φώτισόν μου τους οφθαλμούς.
-Τις ήνοιξέ σου τους οφθαλμούς;
- Άνθρωπος λεγόμενος Ιησούς.
-Tι εποίησέ σοι; πως ήνοιξέ σου τους οφθαλμούς ;
Πως ανεώχθησαν οι οφθαλμοί σου;
- Ο φωτίζων τους ουρανούς ήνοιξέ μου τους οφθαλμούς.
Ο φωτίζων τα σύμπαντα φώτισε και της ψυχής μου τα όμματα.
Άνοιξέ μου, Κύριε, τους οφθαλμούς της διανοίας.
-Tις ήνοιξέ σου τους οφθαλμούς;
Ο ανασταίνων τους νεκρούς ήνοιξέ μου τους οφθαλμούς.
Ο "Τις" είναι ο αεί Ων, ο αεί ζων Θεός, ο προ των αιώνων, του κόσμου και των ανθρώπων υπάρχων Θεός, η αρχή του παντός, ο εκ του μη όντος τα σύμπαντα παραγαγών, ο πάνσοφος Κτίστης και Δημιουργός, ο Ποιητής του σύμπαντος κόσμου και του σύμπαντος ανθρώπου, πάντων των όντων και των κτισμάτων, ορατών τε πάντων και αοράτων, του ουρανού και της γης, των υδάτων και της θαλάσσης και πάντων των εν αυτοίς, ο αίτιος της ζωής ημών, ο ζωοδότης και φωτοδότης τριαδικός Θεός, ( και είπεν ο Θεός΄ποιήσωμεν άνθρωπον κατ΄εικόνα ημετέραν και καθ΄ομοίωσιν), ο μεθ΄ημών Θεός, ο πανταχού παρών, ο προνοών, ο θησαυρός και ο δωρητής πάντων των αιωνίων καλών και αγαθών, ο Κύριος και Θεός, ο Βασιλεύς και Παντοκράτωρ, ο Δεσπότης και Κυβερνήτης του παντός, ο πανάγιος και πανδίκαιος, ο υπερούσιος και ο υπερουράνιος, ο υπεράγαθος και πανάγαθος, ο παντογνώστης και καρδιογνώστης, ο ζωοποιών, ο ευλογών, ο σώζων, ο φωτίζων, ο αγαπών, ο ελεών, ο αγιάζων, ο θαυμάσια ποιών, ο αποκαλυπτόμενος εν ημίν, ως φιλάνθρωπος και πολυεύσπλαγχνος, μέσω των αγίων, σεπτών και θαυμασίων Αυτού πνευματικών δυνάμεων, μυστηρίων και ακτίστων ενεργειών Του δια την σωτηρίαν ημών.
Ούτος ο Άγιος Τριαδικός Θεός, η πηγή της ζωής, της αγίας αγάπης, του αγίου πνεύματος και του αγίου φωτός έρχεται εις νοερά και αισθητή, ζώσαν και αγίαν κοινωνίαν μεθ΄ημών των πιστών.
Ούτος ο απειροδύναμος, ο απρόσιτος και Άγιος Θεός, ως αιώνιος αλήθεια, έρχεται ειρηνικός, πράος και ταπεινός, ως αγία αγάπη και άγιο φως εν τη καρδία, εν τη ψυχή , εν τη διανοία, εν τω είναι ημών.
Ο άκτιστος, ο αόρατος και απρόσιτος Θεός γίνεται εν ημίν ορατός και προσιτός, αξιόπιστος, άγιος και ευλογητός .
"Ήκουσεν ο Ιησούς ότι εξέβαλον αυτόν έξω, και ευρών αυτόν είπεν αυτώ΄
Συ πιστεύεις εις τον Υιόν του Θεού;
απεκρίθη εκείνος και είπε΄ και τις έστι, Κύριε, ίνα πιστεύσω εις αυτόν;
είπε δε αυτώ ο Ιησούς΄ και εώρακας αυτόν και ο λαλών μετά σου εκείνός έστιν.
ο δε έφη΄ πιστεύω, Κύριε΄ και προσεκύνησεν Αυτώ".
Ευαγγέλιον Ιωάννην Θ΄, 35,36,37,38.
Μακάριοι οι οφθαλμοί οι είδον και ήκουσαν και επίστευσαν και προσεκύνησαν Αυτόν.
Μακάριοι και οι μη ιδόντες και πιστεύσαντες.
"Τούτο δε έστι το θέλημα του πέμψαντός με Πατρός, ίνα πας ο θεωρών τον Υιόν και πιστεύων εις Αυτόν έχει ζωήν αιώνιον, και αναστήσω αυτόν εγώ τη εσχάτη ημέρα". Ιωάννην, ΣΤ΄, 40.
"πάντα δι΄Αυτού εγένετο, και χωρίς Αυτού εγένετο ουδέ εν ο γέγονεν"
"Ο κόσμος δι΄Αυτού εγένετο".
Μέγας, ει, Κύριε και Ύψιστε, Πάνσοφε,Υπεράγαθε και Υπεράγιε Θεέ και θαυμαστά τα έργα Σου.
"εις τα ίδια ήλθε, και οι ίδιοι Αυτόν ου παρέλαβον". Ιωάννην, Α΄, 11.
"Τοσαύτα δε έργα Θεού, τοσαύτα Θεία θαύματα και σημεία εποίησεν και εφανέρωσεν ο Άγιος, ο προ αιώνων, ο προ καταβολής κόσμου, αγγέλων και ανθρώπων, ο αγαπητός και μονογενής Λόγος και Υιός, "δι΄ου τα πάντα εγένετο" η δύναμις, η σοφία, το απαύγασμα της δόξης του Θεού Πατρός, ο Κύριος και Θεός ημών Ιησούς Χριστός, έμπροσθεν των οφθαλμών αυτών και ουκ επίστευσαν εις Αυτόν. "
"Αύτη δε έστιν η κρίσις΄ ότι το φως ελήλυθεν εις τον κόσμον, και ηγάπησαν οι άνθρωποι μάλλον το σκότος ή το φως΄ ην γαρ πονηρά αυτών τα έργα.
"Πας γαρ ο φαύλα πράσσων μισεί το φως και ουκ έρχεται προς το φως, ίνα μη ελεγχθή τα έργα αυτού.
Ο ποιών την αλήθειαν έρχεται προς το φως, ίνα φανερωθή αυτού τα έργα, ότι εν Θεώ έστιν ειργασμένα". Ιωάννην, Γ΄, 19,20, 21.
"Όσοι δε έλαβον Αυτόν, έδωκεν αυτοίς εξουσίαν τέκνα Θεού γενέσθαι, τοις πιστεύουσιν εις το όνομα Αυτού". Ιωάννην, Α΄, 12.
Με τα δάκρυα μου σε ποτίζω, με την πνοή μου σε ανοίγω και με το φως μου σε φωτίζω.
"Ανοίξω το στόμα μου εν παραβολαίς".
"Tα άνθη ώφθη εν τη γη".
"Κατανοήσατε τα κρίνα του αγρού πως αυξάνουν" Λουκά ΙΒ΄, 27.
Στα κάλλιστα, στα εύοσμα και μοσχοβόλα άνθη οι μέλισσες τριγυρνούν, γύρη γυρεύουν και νέκταρ ρουφούν, τα άνθη γονιμοποιούν, τον Θεό Κτίστη και την φύση υμνολογούν, μέλι στην κηρήθρα μας κερνούν, την γεύση μας γλυκαίνουν και μας ευχαριστούν.
Αν βρείς τον παράδεισο σ΄ενα και μόνο λόγο, αν δεις τον παράδεισο σ΄ ένα απειροελάχιστο κόκκο, σ΄ενα κήπο, σ΄ ένα άνθος, σ΄ένα κρίνο, σ΄ενα τριαντάφυλλο, σ ένα νεογέννητο παιδί, σ΄ένα άστρο, σε μια αστραπή, σε μια προσευχή, σε μια αναλαμπή, κράτησες στην παλάμη σου ολόκληρο τον κόσμο, κέρδισες την αιωνιότητα σε μια και μόνο στιγμή.
"Και είπεν ο Θεός: Βλαστησάτω η γη βοτάνην χόρτου, σπείρον σπέρμα κατά γένος και καθ΄ομοιότητα, και ξύλον κάρπιμον ποιούν καρπόν, ου το σπέρμα αυτού εν αυτώ κατά γένος και καθ΄ ομοιότητα επί της γης. Και εγένετο ούτως." Γένεσις, κεφ. Α,11-12.
Η θεία προσταγή υπάρχει μέσα εις την γη΄ παράγη βοτάνας και σπέρματα και δένδρα...
Ω θεοθέμελη και στεριοθέμελη τροφομητέρα γη.
Μέγας, ει, Κύριε, και θαυμαστά τα σύμπαντα έργα Σου, και ουδείς λόγος εξαρκέσει προς ύμνον των θαυμασίων Σου.
Πολλοί "ρήτορες" με την ευγλωττία τους μαγεύουν τα πλήθη. Πολλοί "ρήτορες" με την πολυλογία τους κουράζουν τα πλήθη. Τα τριαντάφυλλα δεν μιλάνε, αλλά μοσχοβολάνε. |
Άνοιξε τα μάτια της η αμυγδαλιά και γιόμισαν με άνθη τα άδεια της κλαδιά. |
Άνοιξε κι΄ η μανόλια τα άσπρα πέταλα της και χάρισε απλόχερα το πλούσιο άρωμα της. |
Άνοιξε κι΄ η πασχαλιά και γιόμισαν με άνθη τα άδεια της κλαδιά. |
τι; τι;τι ρογδιά! κελαηδούνε τα πουλιά στα ανθισμένα τα κλαδιά.
Tα κρίνα αυξάνουν, ανοίγουν και μοσχοβολούν. Πως από ένα μικρό κόκκο φυτρώνει ένα όμορφο φυτό; "Καταμάθετε τα κρίνα του αγρού πως αυξάνουν΄ ουδέ νήθουν, ουδέ κοποπιούν." |
Και η αθώα πεταλούδα με τα λευκά φτερά στα λούλουδα πετάει με χαρά. |
Άνθησε και το χαμομηλάκι.. "Μηδένα καταφρονήσετε". "Ο ταπεινών εαυτόν υψωθείσετε". |
Ο ουρανός αγάλλεται κι΄η γη πανηγυρίζει.
Πάσα η κτίσις χαίρεται, αγάλλεται και λαμπυρίζει.
Η πίστις δυναμούται, η φύσις ανασταίνεται και η χαρά πληρούται.
Το περιβόλι ανοίγει, ανθίζει και μοσχομυρίζει ωσάν ναός λαμπροντυμένος και μοσχομυρισμένος. Του Κυρίου του σύμπαντος η θεία κτίσις και η φύσις, η άγια πνοή, το πνεύμα, η ψυχή και η ζωή, ο ουρανός και ο αιθέρας, ο ήλιος και τα ύδατα, η θάλασσα και η γη.
Καιρούς και χρόνους μεταβάλλει, με φως, αγάπη και χαρά τα πλάσματα του περιβάλλει.
"Μεγας είσαι Κύριε και Θεέ, μεγάλα και θαυμαστά τα εν ανθρώποις έργα Σου."
"Και ουδέν σπουργιτάκι επιλελησμένον Ενώπιον Σου."
"Και εκάλεσεν ο Θεός την ξηράν γην και τα των υδάτων εκάλεσε "θαλάσσας." Γένεσις, κεφ. Α΄. Ι΄
Αγγελικές! "εν τη αναστάσει των νεκρών ως άγγελοι Θεού έσονται".
![]() |
Φωτογραφία από το όρος των ελαιών. Και θείς τα γόνατα ο Ιησούς προσηύχετο. Πάτερ επουράνιε, Πάτερ Άγιε, Πάτερ Δίκαιε, γενηθήτω το θείον, το άγιον και σωτήριον θέλημα Σου. |
Μυρτιά!
Η άνυδρος μάνα γη προσμένει την εξ΄ουρανού βροχή.
Ο κόκκος του σίτου πέφτει και θάβεται στη γη.
Κύριε και Θεέ, ανάγαγέ με από το σκότος, από το θάνατο και τη φθορά.
Ο χρόνος περνά κι΄ο ήλιος ξανά γυρνά.
Ο πεσών σπόρος του σίτου στη γη, από το χώμα ξεπροβάλλει στο φως με νέα εμψυχωμένη μορφή.
Ο στάχυς, ο πράσινος και τρυφερός βλαστός φέρει κατά γένος και καθ΄ομοιότητα του αρχικού, πολλαπλάσιο καρπό του ενός. Η γη εβλάστησε τον σπόρο κ΄απέδωσε πολύ καρπό.
Ο κόκκος του σίτου πέφτει και θάβεται στη γη.
Κύριε και Θεέ, ανάγαγέ με από το σκότος, από το θάνατο και τη φθορά.
Ο χρόνος περνά κι΄ο ήλιος ξανά γυρνά.
Ο πεσών σπόρος του σίτου στη γη, από το χώμα ξεπροβάλλει στο φως με νέα εμψυχωμένη μορφή.
Ο στάχυς, ο πράσινος και τρυφερός βλαστός φέρει κατά γένος και καθ΄ομοιότητα του αρχικού, πολλαπλάσιο καρπό του ενός. Η γη εβλάστησε τον σπόρο κ΄απέδωσε πολύ καρπό.